Introductie campagne
Huggy Buddha, de knuffel die is geïnspireerd opd e wereldwijd bekende lachende (Happy) Buddha, is vanaf nu verkrijgbaar in een duurzame uitvoering gemaakt van 99% gerecyclede petflessen. Om het vernieuwde model te lanceren ging Contentklus aan de slag met een introductiecampagne
Van concept tot creatie
Met de lanceringscampagne wilden we de volledige doelgroep van het merk aanspreken. Omdat de doelgroep divers is, hebben we gekozen voor vier verschillende storylines:
- Kraamcadeau
- Knuffel voor je kleintje
- Beste vriendinnen
- Algemeen thema
Met een duidelijk uitgewerkt script en shotlist weten wij tot in detail welke beelden we nodig hebben. Hiermee zorgen we ervoor dat de foto- en videoshoot efficiënt verloopt. Het resultaat? Hoogwaardig beeldmateriaal dat perfect aansluit bij het merk.
Contentcreatie voor verschillende kanalen
Het beeldmateriaal is geschikt voor verschillende platformen en uitingen, zoals de website en social media. De campagne is ontworpen om de aandacht van de doelgroep te trekken, maar ook om een emotionele connectie met het publiek op te bouwen. Door het tonen van de Huggy Buddha in herkenbare en liefdevolle momenten, zoals zwangerschap, het beste knuffelvriendje van een peuter, vriendschap en het alledaagse geluk. Elke storyline benadrukt de rol van Huggy Buddha als een bron van comfort en geluk.
Drie-traps strategie
De introductiecampagne werd door Contentklus via social media gepromoot. De campagne werd ingericht volgens het “Touch, Tell, Sell” principe. Deze drie-staps strategie zetten we in om de doelgroep te bereiken en daarna te overtuigen.
Touch
In de eerste fase draait het allemaal om het creëren van bewustzijn en het leggen van de eerste contact met de doelgroep. De korte inspiratie video’s trekken de aandacht roepen emotie op, zonder direct te verkopen.
Tell
Nu we de aandacht van de doelgroep hebben, vertellen we wat meer over Huggy Buddha. In deze fase vertellen we bijvoorbeeld wat Huggy Buddha uniek maakt, wat de herkomst van het product is en de samenstelling van materialen. Andere voorbeelden van tell-content zijn: how-to video’s, klantreviews, en gedetailleerde blogposts. Hiermee bouwen we aan vertrouwen en nemen mensen een aankoop in overweging.
Sell
De laatste fase richten we in op conversie. We willen de geïnteresseerde doelgroep omzetten naar klanten. Hiervoor zetten we in op retargetting (mensen die al eerder op de website waren of onze video’s hebben bekeken) en ‘look alike’-audiences. We roepen met duidelijke call to actions (CTA) op tot aankoop. In dit geval hebben we zelfs een speciale kortingsactie, om mensen over de streep te trekken. Onze content is hier gericht op het faciliteren van de koopbeslissing, met een duidelijke nadruk op de waarde en de voordelen, zoals gratis bezorging en vandaag besteld = morgen in huis.
Merkperceptie en merkwaardering
Door deze strategisch geplande en uitgevoerde lanceringscampagne, slaagde Huggy Buddha erin om een een grote doelgroep te bereiken en het merk als warm, toegankelijk en relevant te positioneren. Het succes van de campagne wordt onder andere gemeten door directe respons en engagement op social media en niet te vergeten conversie. De campagne draait op volle toeren, en de resultaten zijn veelbelovend! To be continued…
Naast keiharde conversie gaan we ook voor langdurige impact op merkperceptie en -waardering.
Bekijk hieronder de short video’s of lees meer over ons werk voor Huggy Buddha.